Hogyan működik a célzott hirdetés a VK-ban? Célzott VKontakte hirdetés, hogyan kell hatékonyan használni és mire a legalkalmasabb. Célzás végzettség és beosztás szerint

Helló! Ha úgy dönt, hogy célzott hirdetést állít be a Vkontakte-on, akkor azonnal sok kérdés merül fel. Mennyi pénz kell a kezdéshez reklámkampány? Mely beállításokat kell kiválasztani és melyeket figyelmen kívül hagyni, tekintettel az én egyéni projekt? Hogyan válasszunk képeket? Melyik képformátum a legjobb? Mi az a CTR és mi az a CPM, mi a különbség és mit válasszunk? Mi az újracélzás és hogyan kell használni? Annak érdekében, hogy megóvjuk Önt a felesleges felhajtástól, ezeket a kérdéseket megvizsgáljuk, és nem csak ebben a cikkben.

A szkeptikusok azt mondják: „Megpróbáltam! A célzott hirdetések nem működnek! Sok pénzt költöttem." Kedves elvtársak, a hegedű nem fog játszani egy víziló kezében! Kipróbált - nem működött, egyáltalán nem jelenti azt, hogy nem működik. Szóval valahol hibáztak. Vkontakte cégek ezrei használják ezt az eszközt, és naponta szereznek ügyfeleket. Csak egy kis türelem és ügyesség kell hozzá.

Addig is itt az infografika:

Figyelmeztetni szeretném azokat is, akik csak az online hirdetésekkel próbálkoznak. Mindenekelőtt egy ilyen hirdetési csatornát javaslok Önnek, először is ebbe az irányba kell dolgoznia. A célzott reklámozás inkább „hosszú forgalom”, és bizonyos réseken még mindig fel tudja venni a versenyt kontextuális reklámozás a látogató vásárlóvá való átalakulásának arányában. De a legtöbb esetben jobb kontextuális reklámozással kezdeni, és csak ezután kapcsolja össze a célzott reklámozást. És egy csomó kontextuális hirdetés + Vkontakte célzás használata jelentősen növeli a hatékonyságot. Erről a következő cikkben fogok beszélni, mert most nehéz lesz elmondani az összes finomságot, de adok néhány iránymutatást. Szóval, kezdjük.

A könnyebb eligazodás érdekében az egész folyamatot feltételesen 2 szakaszra osztjuk. Ugyanis:

  1. Készítmény: alapfeltételek, felkészítés a hirdetések tesztelésére, hirdetési fiók létrehozása.
  2. Testreszabás: Végezzük el az alapvető célzási beállításokat, a hirdetésformátumokat, készítsünk tesztet képekből és címsorokból, és válasszunk stratégiákat a megjelenítésekre vagy kattintásokra.

Felkészülés és feltételek

Néhány elmélet és szám:

A CTR a kattintások és a megjelenítések aránya, százalékban mérve. Például 1000 megjelenítésből 20 kattintást ért el. 20/1000*100 = 2%. Ezt a mutatót fontos figyelembe venni a vizuális hirdetésformátum kiválasztásakor. A kattintásonkénti hirdetésnél ez nem annyira fontos, mert. nem befolyásolja a CPC-t.

CPC – átállási költség. Fontos, hogy mindig vegyük figyelembe, különben mínuszba kerülhet.

Reklámfiókot hozunk létre

Nyissa meg a bal oldali "Beállítások" menüt, és alul keressük a "Hirdetés" hivatkozást.

Kattintson a "Célzott hirdetés" gombra. "Hirdetés létrehozása". Az első lépés egy hirdetés létrehozása, nem egy fiók. Azt javaslom, hozzon létre egy hirdetést most, minden beállítás megadása nélkül, csak hogy legyen reklámszekrény.


főzős képek

Két lehetőség közül választhat. Az első az, hogy saját maga keressen képeket az összes rendelkezésre álló forrásból (a fotóbankoktól a keresőmotorban végzett banális képkeresésig), majd készítsen képeket a Photoshopban. Vagy használhatod ez mega kényelmes szolgáltatás, kezdőknek elég lesz az ingyenes verzió. A szolgáltatáson most nem térek ki, ha akarja, meg fogja érteni, intuitív.

Képek és címsorok tesztelése

A kampány hatékonyabb felállításához fontos a képek és címsorok tesztelése. A tesztre fel kell készülnünk. A teszt a következőképpen zajlik.

  • Válasszon ki legalább 5 képet. Öt azonos című képet tesztelünk.
  • És találj ki legalább 5 címsort. Öt címsort tesztelünk ugyanazzal a képpel.
  • Miután tesztelte, mely képek és címsorok voltak a leginkább kattinthatóak, kombináljuk a leginkább kattintható címsort és a leginkább kattintható képet. Így kapjuk a leghatékonyabb hirdetést.

Ideális esetben legalább 15 képet és 15 címsort kell tesztelnie. De az első megértéshez elég öt.

Beállítás

A mai napig 5 lehetőség van a webhely és a csoport hirdetési formátumára.

  • kép és szöveg. Főleg akkor használatosak, ha a hirdetésben egyértelműen el kell magyarázni, hogy miről van szó;
  • nagy kép. Ez a formátum azért jó, mert sokkal jobban felkelti a figyelmet, mint az előző. De van egy jelentős hátránya - a karakterkorlát csak 25. A képre szöveget is írhat, ami jelentősen kibővíti ennek a lehetőségnek a lehetőségeit;
  • Exkluzív formátum. Ebben az esetben a hirdetése a következő felhasználó számára kerül sugárzásra egyetlen példányban, versenytársak nélkül. Hátránya, hogy kétszer drágább;
  • Közösségi promóció. Ez a formátum csak közösségek számára alkalmas, az oldalt ezzel nem lehet reklámozni. A legfontosabb különbség az, hogy a felhasználó anélkül csatlakozhat a közösségéhez, hogy a linkre kattintana. Közvetlenül a hirdetésben lesz egy "Csatlakozás" gomb;
  • És végül egy különleges formátum! Ha 100 ezer felett van a célközönséged, ajánlom, próbáld ki! Nem a bal oldali oszlopban sugározzák, mint más formátumok, hanem a felhasználó hírfolyamában, ami jelentősen növeli a CTR-t. Ez a lehetőség is csak közösségeknél működik.

Válasszon egy hirdetési témát

Ezt a lépést alapvetően kihagyhatja, de hasznos témát és alfejezetet választani. Ha a tárgy és az alszakasz be van állítva, a moderálás gyorsabb.

Célközönségünk földrajzi elhelyezkedésének megválasztása

Ebben a blokkban kiválaszthatja a hirdetni kívánt városokat, kerületeket, metróállomásokat, sőt városa utcáit is. Erre akkor van szükség, ha van helyi vállalkozása, például kávézója. Ebben az esetben egy szűk körre kell ráhangolódnia, akiknek nem kell a fél városon keresztül eljutniuk hozzátok. Itt az irreleváns hirdetéseket is levághatja. Például elad valami ritka terméket, miután korábban Kínában vásárolta. Ebben az esetben nagyon hasznos lesz a nagyvárosok levágása, mert. nagyon jó választásuk van, és lehet, hogy ugyanazt a terméket városukban kiszállítással vásárolják meg, és gyakran olcsóbban is. Ehhez a „kizárás” oszlopban ki kell választania azokat a városokat, amelyeket ki szeretne zárni a hirdetési kampányából.

A demográfiai adatok beállítása

A nem és az életkor tekintetében minden világos. De vannak nagyon érdekes beállítások ebben a blokkban, például egy születésnap. Kipipálhatjuk a születésnapi négyzetet. És írd be a hirdetésbe például: "A születésnap tiszteletére 10% kedvezmény." Az ilyen hirdetések növelik az átkattintási arányt, mert. személyre szabjuk őket. Kiválasztás Családi állapot, javíthatja hirdetési kampánya relevanciáját is. Például nincs értelme családos embereknek szóló társkereső oldalt hirdetni. Nos, legalábbis gyakran)

Érdeklődések

Na, végre eljutottunk oda :) Szerintem ez a legfontosabb és leghasznosabb blokk a hagyományos célzásban. Szóval beszéljünk róla a lehető legrészletesebben. Akkor gyerünk.

Érdeklődési kategóriák

A Vkontakte algoritmus folyamatosan számolja az egyes felhasználók részvételét bizonyos kategóriájú bejegyzésekben. Például, ha egy személy folyamatosan kedvel, megjegyzéseket fűz, megtekint egy adott témát, például árukat és szolgáltatásokat. Ezzel a beállítással hirdetéseinket erre a felhasználói szegmensre tudjuk célozni! jó ugye? :)

Közösségek

Olyan közönségszegmensre tudunk ráhangolódni, amely versenytárs csoportjainkban szerepel! Ez valójában az ügyfelek elvonása a versenytársaktól. Nos, ez még nem minden! Az a személy is lehet potenciális ügyfelünk, aki érdekközösség tagja (például az üzleti közösségek tagjai a b2b szolgáltatások potenciális ügyfelei). Itt azonban gondosan ki kell választania azokat a közösségeket, amelyekre ráhangolódik.

Alkalmazás- és webhelycélzás

Ha konkrét alkalmazásokat céloz meg, bizonyos esetekben jó eredményeket is elérhet. Például egy játék hirdetésével olyan embereket célozhat meg, akik már játszanak hasonló játékokat.

Kivétel

Kizárhat például olyan személyeket, akik már előfizetői.

kilátások

Nem használom ezt a blokkot, mert nem volt rá szükség. Talán hasznos lesz az Ön számára.

Utazók

Ha bejelöli ezt a jelölőnégyzetet, akkor a hirdetések olyan személyek számára jelennek meg, akik különböző helyeken címkézik meg fényképeiket. Ami növeli a fizetőképesebb közönség megtalálásának esélyét.

A következő blokk "Oktatás és munka"

A szakmákra hangolódva ráhangolódhat egy olyan közönségre is, amely érdeklődni fog terméke vagy szolgáltatása iránt. Például olyan emberek, akik tanultak jól fizetett szakterület az elit egyetemeken sokkal valószínűbb, hogy magas jövedelműek, mint az általános iskolai tanárok. Ugyanez vonatkozik azokra az emberekre, akik bizonyos pozíciót töltenek be, vagy egy bizonyos vállalatnál dolgoznak.

Extra lehetőségek

  • Csoportok újracélzása. Ez a beállítás külön cikket érdemel. Röviden: összegyűjthet egy külön felhasználói bázist, amelyhez a hirdetése eljut. Ezt megteheti bizonyos szoftverek segítségével, vagy úgy, hogy először telepíti az újracélzó kódot a webhelyére.
  • Kivéve a. Kizárhatjuk azokat is, akiknek nem szeretnénk hirdetéseinket megjeleníteni. Például azoknak, akik már feliratkoztak a közösségünkre.
  • Eszközök. Ha itt választ gazdát Apple technológia vagy okostelefonok tulajdonosai, akkor még pontosabban ráhangolódhatunk egy fizetőképes közönségre.

Általában figyelmen kívül hagyom ebben a blokkban a többi beállítást, egyszerűen azért, mert még nem találkoztam ilyen reklámkampányokkal.

Ár és hely beállítása

Benyomásokra vagy átmenetekre?

Meg kell választanunk a megjelenítések és a kattintások árat. Megfelelő beállítás esetén a megjelenítési hirdetések gyakran hatékonyabbak, mint a kattintásokra szánt hirdetések. De vannak kivételek, például ha a közönséged meghaladja az 500 ezer főt, akkor érdemes tesztelni a hirdetéseket kattintások szempontjából. Azt javaslom, hogy csak a Vkontakte-on válasszon hirdetési platformokat.

Transzfer költsége.

A kezdők fő hibája az, hogy elhagyják a Vkontakte által kínált árat. Ezért sokan indokolatlanul drágának tartják a Vkontakte hirdetését. Valójában egy egyszerű képlethez kell vezetnie: ossza el a javasolt összeget (áttérés vagy 1000 megjelenítésenként) körülbelül 10-zel. Vagyis ha a Vkontakte 12 rubelt ajánl 1000 megjelenítésre, akkor 1,2 rubelt állíthat be. és ha a lenyomatokat normálisan lecsavarják (legalább 1 benyomás másodpercenként), akkor hagyjuk úgy, ahogy van. Ha nem, akkor kicsit magasabbra állítjuk az árat, és így tovább, amíg a benyomások rendesen ki nem kapcsolnak.

Kattintson a "Hirdetés létrehozása" gombra, majd futtassa a hirdetést a moderáláshoz.

Üdvözlettel: Vladimir Kondratenko

VKontakte célzott hirdetési szolgáltatások, professzionális VK célzás forró közönség számára. Jelenítse meg a hirdetéseket (VK-célpont) potenciális ügyfelei számára. Rendeljen fizetett célzott hirdetést kapcsolattartásban 2020 valóságában 10 000 rubel áron, és kapja meg az eredményt még ma.

Kapcsolatban áll- Oroszország legnagyobb és legnépszerűbb közösségi hálózata, amelyben hatalmas számú felhasználó koncentrálódik, különféle tematikus közösségekre osztva. Ez kiváló feltételeket teremt webhelye, vállalkozása vagy szolgáltatása VK-ban történő célzásához és hirdetéséhez. A közösségi hálózat speciális hirdetési fiókot biztosít a hirdetések megjelenítéséhez különféle kritériumok és feltételek (város, nem, életkor, demográfiai és földrajzi jellemzők) szerint.

VK célzás - a hirdetések megjelenítésének megcélzása kizárólag a célközönség számára.

Sok kezdő alábecsüli ezt az oldalt, és rossz tapasztalatai alapján arra a következtetésre jut, hogy: " A VK-célzásban sok a nem célzott átmenet, a költségvetés gyorsan elkölthető, alacsony megtérülés”. Mindez a tapasztalatlanságról és a helytelen célzásról beszél a VKontakte-ban. Az ilyen problémák elkerülése érdekében javasoljuk, hogy vegye igénybe az MmoAdvert professzionális targetológusainak szolgáltatásait, akiknek számos szolgáltatásuk van sikeres projektek, bevált módszerek, fejlett analitikai eszközök és széleskörű tapasztalat a VK célzás beállításában különböző üzleti területeken.

Rendeljen célzott reklámot VK | A VKontakte célzása

  • Vállalkozásának és versenytársainak részletes tanulmányozása, a további munkához szükséges információk összegyűjtése.
  • A célközönség és a tematikus platformok azonosítása, ahol ez a közönség érvényesül.
  • A potenciális ügyfelek többszintű analitikus elemzése.
  • Újracélzó közönségek kialakítása, amelyek számára a hirdetések megjelennek.
  • Egyedi design bannerek megvalósítása egyedileg az Ön projektje számára.
  • Eladó szöveg kidolgozása (egyedi eladási javaslat).
  • Vonzó hirdetések összeállítása VK célzásban.
  • Munkamódszerek a moderálás átadására kampányok elutasítása esetén.
  • Audit készítése és a közösségi hálózat szabályait sértő hibák kijavítása.
  • Reklám a VK-n kattintásonkénti fizetéssel - egy szalaghirdetés a bal oldalon, egy bejegyzés gombbal a hírfolyamban vagy csoportokban.
  • Forgalmi statisztikák gyűjtése a kampányok, a VKontakte célzás, az ajánlatok és a hatékony költségkeret-elosztás beállításához.

A VK-célzású hirdetések beállítása érdekében tett minden intézkedés hozzájárul:

  • Növelje az ügyfelek, a konverziók, az alkalmazások és a tranzakciók számát.
  • Költségoptimalizálás, nem fog túlfizetni az alacsony minőségű forgalomért.
  • A jövedelmezőség növelése (ROI – befektetés megtérülése).
  • A felhasználók lojális hozzáállásának biztosítása, hiszen megkapják az őket érdeklő információkat.

A célzott hirdetés költsége a VK-ban : 10 000 rubeltől.
Az ár az elvégzett munka mennyiségétől függ – van egy webáruháza több ezer termékkel, vagy egy egyszerű céloldal, szolgáltatás, ajánlat.
A VK célzási beállításait a mi oldalunkon rendelheti meg kapcsolatokat .

A VKontakte újracélzása | Hirdetés beállítása a VK-ban

VK újracélzás - a "VKontakte" hivatalos hirdetési fiók funkciója, amely lehetővé teszi, hogy hirdetéseket jelenítsen meg egy adott felhasználólistához. Csapatunk – az MmoAdvert – pedig a magas színvonalú célközönség-elemzésre szakosodott, és kulcsrakész VK újracélzási szolgáltatásokat nyújt, amelyek a legjobb VK-hirdetési eredményeket nyújtják.

Milyen előnyei vannak az újracélzásnak a VKontakte-on? Ha a nemre, életkorra és városra vonatkozó szabványos kritériumokat használja, túl sok lefedettséget fog kapni azokról az emberekről, akiket túlnyomórészt nem érdekel az ajánlata. Az általános paraméterek alkalmasabbak a márkaépítésre nagy cégek akik maximális lefedettséget szeretnének elérni, vagy új terméket szeretnének pozícionálni a piacon. De ha szűken szegmentált a fókusz és szeretnél tematikus és célzott forgalmat fogadni, akkor erre a legmegfelelőbb eszköz a vk retargeting. Aktívan felhasználjuk minden erőforrásunkat annak érdekében, hogy megtaláljuk azokat a felhasználókat, akiknek jelenleg szükségük van az Ön termékére, és képesek megszervezni a hirdetések célzott és célzott megjelenítését a VK retargeting szolgáltatásunkon keresztül.

Sokan felteszik a kérdést: "Hogyan építsünk fel egy VKontakte újracélzó közönséget"? Azonnal észrevehető a leggyakoribb tévhit – a tematikus közösségek tagjainak egyszerű összegyűjtése nem a megfelelő megoldás. Meg kell értenie, hogy a csoportok tartalmazhatnak csalt botokat, fizetős feladatokból előfizetőket, olyan felhasználókat, akik régen regisztráltak, és a téma már nem releváns számukra. Ha csak csoporttagokat használ, ismét Ön kapja a nem megfelelő forgalom nagy részét, és hiába költi túl a költségvetését.

Az MmoAdvert csapatának módszerei nem csupán a VK újracélzás bázisának összegyűjtése, hanem a részletes és többszintű elemzések alkalmazása, amivel kizárólag aktív és potenciálisan érdeklődő felhasználókat választhatunk ki.

Például az a célunk, hogy olyan szentpétervári anyákból álló közönséget gyűjtsünk össze, akiknek gyermekei énekhanggal foglalkoznak.

  • Tömören elemezzük a szentpétervári gyermek énekcsoportokat
  • Az aktív közösségeket az utolsó publikációk dátuma alapján azonosítjuk.
  • Aktív felhasználókat gyűjtünk (lájkok, újbóli bejegyzések, hozzászólások a vitákban, fotók, videók, szavazások).
  • Olyan felhasználókat választunk ki, akik csoportosan 2-3 műveletet hajtottak végre.
  • A beérkezett fiókok listáját az adatok szerint szűrjük: 24-35 éves kor, nő, célváros, gyerekek jelenléte.
  • Ellenőrizzük a végfelhasználói bázist az utolsó online megjelenés dátumán.

Így kigyomláljuk a botokat, az inaktív és nem célzott fiókokat, így jó minőségű és konverziós bázist kapunk a VK újracélzáshoz. A hirdetések azoknak a felhasználóknak jelennek meg, akiket leginkább érdekel az Ön ajánlata, így ez a módszer a leghatékonyabb VK-hirdetés. És egy hasonló algoritmus abszolút bármilyen témára alkalmazható.

2. számú példa . Olyan embereket kell megcéloznunk, akik jelenleg fitneszedzőt keresnek Moszkvában.

  • Által kulcsszavakat erőnléti edzők szolgáltatásaival csoportokat gyűjtünk.
  • A legaktívabb közösségeket a következő szempontok szerint határozzuk meg: előfizetők száma, aktivitás, érintettség.
  • Az algoritmust futtatjuk a felhasználók nyomon követésére, akik nemrég csatlakozott ezekhez a közösségekhez és gyűjtsük össze a profilazonosítókat.
  • Szinte valós időben vonzó hirdetéseket jelenítünk meg ezeknek a felhasználóknak, amelyek felülmúlják a versenytársak ajánlatait.

Eredmény: minimális költségek, a legmagasabb konverzió, jó válasz, mert az emberek megkapják a szükséges információkat.

Az adatbázis összegyűjtése és a VK retargeting beállítása a célzott reklámozás költségében szerepel. Átfogóan közelítjük meg a feladatot, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy Ön a lehető legjobb eredményt érje el.

Csoport (közösség) célzott reklámozása a VK-ban

A VKontakte hirdetési fiók lehetőséget biztosít arra, hogy új előfizetőket vonzzon közösségeibe a megfelelő hirdetési formátum használatával, ahol van egy „csatlakozás” gomb és egy link a csoporthoz. Szűrési és közönséggyűjtési módszereink kiválóak erre a célra, a VK csoport célzott reklámozásával és célzott hirdetésszállításával szinte valós időben biztosítunk számotokra új tagok áramlását. A legfontosabb, hogy ne feledkezzünk meg a közösség kialakításáról és a színvonalas, a közönség számára érdekes tartalmak összeállításáról, a többiről mi gondoskodunk. A közösségek célzott reklámozása a VK-ban - hatékony módszerek előfizetők vonzása az MmoAdvert csapatától.

Weboldal hirdetés a VK-ban

A bannerekkel és közösségi bejegyzésekkel ellátott bal oldali blokkon kívül van egy új hatékony formátum "Webhelyhirdetés a VK-ban", amely a gyakorlatban kiváló eredményeket mutat helyes használat esetén. Az elvégzett munka után a hirdetések egy meghatározott felhasználólistát követnek a hírfolyamban, a csoportfalakon és a vk partneroldalakon. Rendeljen webhelyreklámot a VK-ban - szerezzen kiváló minőségű forgalmat és érdeklődő ügyfeleket.

Termékek reklámozása a VK-ban

A VK-ban van egy speciális „áru” rész, amely lehetővé teszi egy online áruház létrehozását a közösségi hálózaton belül. Ezt a lehetőséget felhasználhatjuk termékek VK-n való hirdetésére, és olyan hirdetések elhelyezésére, amelyek közvetlenül a reklámozott termékhez vezetnek. Ezenkívül a termékek reklámozhatók úgy, hogy a célzott forgalmat egy webhelyre vagy közösségre irányítják. Mint tudják, fejlett analitikai algoritmusaink vannak. Felkutatjuk a terméke iránt érdeklődőket, és célzott hirdetésmegjelenítéseket biztosítunk, amelyek növelik az eladásokat.

Sziasztok, a blogoldal kedves olvasói. A "" cikkben számos lehetőséget megvizsgáltunk az érdeklődő látogatók (vevők) vonzására erőforrásunkhoz.

Nyilvánvaló, hogy e nélkül minden projekt értelmetlenné válik, ezért mindenki igyekszik maximálisan felhasználni ezeket a rendelkezésre álló forrásokat. Már elkezdtünk részletesen beszélni, valamint kb. Valójában ezek csodálatos eszközök, amelyek megfelelő megközelítéssel jó kezdést jelenthetnek.

De a kép teljessé tételéhez továbbra is szükség lesz a közösségi hálózatok használatára. Gyakran teljesen új távlatokat nyitnak meg, és lehetővé teszik a termékei iránt érdeklődő közönség elérését, amit hagyományos eszközökkel nem lehet lefedni. Már elkezdtünk beszélni és. A legnagyobb és legnépszerűbb Runet azonban nem terjedt ki figyelmünkre.

Mi a Vkontakte célzása?

Sokan tévesen úgy vélik, hogy a Vkontakte közösségi hálózat közönsége rosszul konvertálható, mert állítólag főleg ott. Valójában igen, a Vkontakte-on valóban nagyobb százalékban van shkolota, mint a Facebookon, mert sok ingyenes finomság van. De ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy nincs fizetőképes közönség - egyszerűen elmosódottabb, mint az olyan közösségi hálózatokon, mint a Facebook, a Google Plus vagy a Linkedin.

Azonban a Vkontakte-on elérhető hirdetési célzási módszerek (csak a szükséges közönségre állítás) és a viszonylag friss újracélzás könnyen kiszűrheti azokat a hálózati felhasználókat, akiket nem céloz meg ajánlata. Hadd magyarázzam el egy kicsit az újracélzást. Valójában lehetővé teszi, hogy hirdetéseket jelenítsen meg a Kapcsolat oldalon az Ön számára már ismerős felhasználók számára, akiket feltölt a hirdetési fiókjába egy e-mail-címek, telefonszámok vagy azonosítók listájával, vagy ha információkat gyűjt róluk a webhelyén. speciális kód beállítása .

Az újracélzás megjelenése után a Vkontakte hirdetési fiók beállításaiban sokan fel is hagyták a rendszeres célzást. Sőt, az sem fontos, hogy hogyan és hol gyűjtötte össze ezeket az e-maileket, telefonokat vagy azonosítókat, de előretekintve azt mondom, hogy erre a célra szkripteket, online szolgáltatásokat és akár alkalmazásokat is használhat a Kapcsolathoz. Minden remekül működik, nem is kell. Kicsit lejjebb példákat hozok az újracélzás használatára, amely maximalizálja a Contactból származó forgalom konverzióját és csökkenti a reklámkampány költségeit.

Valójában azoknak, akik nem tudják, blokkolja célzott hirdetésekkel a Kapcsolat oldalak bal oldali oszlopában jelennek meg (általában a hirdetés címből és képből áll, és esetenként leírás is hozzáadható hozzájuk):

Alatta van egy "Összes hirdetés" gomb, amelyre kattintva megtekintheti az Önnek kínált hirdetési témák teljes skáláját. Elméletileg mindegyiknek meg kell felelnie az Ön érdekeinek és törekvéseinek, de a gyakorlatban ez közel sem mindig így van. Ebben és a következő cikkekben csak azzal foglalkozunk, hogy minimalizáljuk hirdetéseink megjelenítését az irántuk nem érdeklődő felhasználók számára, valamint hogy a lehető legérdekesebbé tegyük őket az átkattintási arány (CTR) növelése érdekében.

A CTR-t (a megtekintések és a kattintások számának száz százalékos szorzata) a célzott hirdetésekben, valamint a kontextuális hirdetésekben a hirdetések hatékonyságának értékelésére használják, és minél magasabb, annál kevesebbet fog fizetni kattintásonként. . Habár, a Vkontakte-on két fizetési mód közül választhat:

  1. Kattintásonként
  2. A benyomásokért

Annak megértéséhez, hogy melyik fizetési mód lesz a legjövedelmezőbb az Ön számára, kísérleteket kell végeznie (teszteljen egy reklámkampányt szerény költségvetéssel - legalább 100 rubel), mellesleg az esetek kilencven százalékában jövedelmezőbb lesz a használata. a „megjelenítésenkénti” fizetési lehetőség, és csak akkor, ha a közönség méretének megfelelően hatalmasakat próbálunk elérni, a kattintásonkénti fizetés előnyösebb lehet. Az alábbiakban erről egy kicsit részletesebben fogunk beszélni.

A „Megjelenítésenként” opció viszonylag kis összegek mellett nagy forgalmat biztosít, de megfelelő szakértelemmel. A „Kattintásokonként” opcióban meglehetősen nehéz alacsony kattintásonkénti költséget elérni (jó hirdetési CPA-ra van szükség), és ezzel a megközelítéssel nehéz lesz nagy számú kattintást elérni. Ezért könnyebb, és a legtöbb esetben olcsóbb a Vkontakte hirdetési opció használata, ha "megjelenítésenként" fizet.

Tekintsük át gyorsan, hogyan szerezhet magának hirdetési fiókot a Vkontakte-on (alapértelmezés szerint az Ön számára nem aktív), és kezdje el a hirdetés létrehozását. Nos, menet közben fogunk beszélni arról, hogy mire érdemes különösen odafigyelni, és mi az, amivel nem szabad foglalkozni, mert ez nem nagyon befolyásolja egy reklámkampány sikerét. Tehát bármelyik Kapcsolat oldal alján talál egy gombot "Hirdető". Ha rákattint, megjelenik az oldal, ahol kiválaszthatja, hogy melyik eszközt szeretné használni:

Itt egyébként a második mondat „Promóciós posztok a közösségekben” érdekes. A tény az, hogy a Vkontakte mindig kétféleképpen használható hirdetési célokra: vagy állítsa be a célzást a hivatalos hirdetési fiókjában, vagy keressen olyan népszerű publikációkat, amelyek megfelelnek a témáinak, és felajánlják tulajdonosaiknak, hogy közzétegyék a tiédet. hirdetési poszt. Utóbbi esetben a Contact úgymond kimaradt, ezért is kavartak ilyesmit (lényegében az iratok nyilvánosságra hozatalának cseréjét).

De erről majd később, mert ma már csak a célzott reklámozás és a retargeting érdekel bennünket. Tehát rákattintunk a gombra "Célzott hirdetések". A megnyíló ablakban röviden megismerkedhet a célpont szolgáltatásaival, ezután már csak a "Hirdetés létrehozása" gombra kell kattintania. Megnyílik egy űrlap sok különböző mezővel (ezekről egy kicsit később lesz szó).

Egyelőre véletlenszerűen töltheti ki őket egy teszthirdetés létrehozásához. Vele együtt jön létre és a Vkontakte hirdetési fiókját. Ezt követően a bal oldali menüben megjelenik a "Reklám" fül, amellyel gyorsan beléphet ebbe az irodába.

Mi a különbség a Vkontakte célzott hirdetései között?

Visszatérünk a hirdetés létrehozásához, de most szeretném elmagyarázni Önnek, Miben különbözik a célzott reklámozás? a médiából vagy a kontextuális hirdetésből, és mi a jellemzője.

  1. Médiahirdetések (bannerek stb.) használata esetén fizetni kell azért, hogy a hirdetést olyan közönség számára jelenítse meg, amely magában foglalhatja az Ön célfelhasználóit. Százalékuk általában nagyon különbözik a száztól (hasonlóan a televíziós reklám nem túl erős sikeréhez a közönség körében). Ebben a tekintetben a célzás sokkal szelektívebb. út finomhangolás biztosíthatja, hogy csak azokért a felhasználókért fizessen, akikre szüksége van (célzott és motivált, akiket potenciálisan érdekel az ajánlata).
  2. Kontextuális hirdetés használata esetén a felhasználó által a keresősorban beírt keresési lekérdezésekhez (reklám a lapszámban), vagy a legutóbbi érdeklődéséhez (ismét a korábban megadott lekérdezések alapján meghatározott) vagy az oldal tartalmához kapcsolódik. oldal, amelyen a hirdetés megjelenik (hirdetés a weboldalakon). partnerek). A célzott reklámozás olyan adatokhoz kötődik, amelyeket a rendszer (esetünkben a Vkontakte) tud a felhasználóról – földrajzi helyzetét, szocio-demográfiai állapot, érdeklődési körök és még sok más.

De nem ez a fő. Fő a kontextuális reklám és a célzott reklám közötti különbség a potenciális ügyfél vásárlási készségének mértékében rejlik – hogy készen áll-e a vásárlásra, vagy Ön erre ösztönzi.

  1. A kontextuális reklámozásban főleg az úgynevezett "meleg ügyfelek" vannak. Belépnek a keresésbe, már azzal a céllal, hogy vásároljanak valamit (bár nem az első helyen, ahol találkoznak, hanem általában), megadják a kérésüket, minőség- és árvizsgálatot végeznek, majd a hirdetésből eljutnak az Ön webhelyére, és vásárlóivá válnak. .
  2. (a Vkontakte-ba semmi esetre sem vásárolni jöttek, hanem kommunikálni), i.e. Hirdetéseket jelenítünk meg a felhasználóknak, hogy felkeltsük érdeklődésüket. Ezután "bemelegíteni" kell őket.
    1. Erre a célra használják, a nem túl drága áruk esetében (amikor a látogatónak meglehetősen egyszerű a vásárlási döntése). Az ilyen értékesítések a közlekedési kereskedelemhez hasonlíthatók, amikor az utasok úgy döntenek, hogy csak nem túl drága árukat vásárolnak gyorsan. Ami a Contact-ot illeti, minden, ami pár ezer rubelnél kevesebb, a spontán vásárlások kategóriájába sorolható (a ruházat némileg kimaradhat ebből az árkategóriából).
    2. Vagy küldhet potenciális ügyfeleket a Kapcsolati közösségekbe (), drága vagy összetett áruk (szolgáltatások) esetén, amikor az embereknek gondolkodási időre van szükségük. A második esetben "feldolgozza" a közösségben lévő látogatókat, a "hideg" ügyfeleket "meleg" ügyfelekké változtatja. Ezek az úgynevezett "hosszú vásárlások" (drága áruk, komplex szolgáltatások, rendezvények stb.), amelyek átgondolást igényelnek, a közösségben magyarázod el neki az ajánlatod fontosságát, tulajdonságait, egyediségét, érdemeit, így hogy meg van győződve a vásárlás szükségességéről. Nem lesz nehéz csatlakoznia a közösséghez (ha ez a téma legalább valamilyen módon érdekes számára), ezután kezdi meg kapni a hírlevelét. Lehetséges, hogy a felhasználók "felmelegedésének" (érlelésének) folyamata hetekig vagy akár hónapokig is eltarthat, de megfelelő megközelítéssel minden sikerülni fog.

Hová küldje az ügyfeleket a hirdetésből - az oldalra vagy a közösségbe?

Még egyszer kijavítjuk – mikor küldjük el a felhasználót a Vkontakte hirdetésekről egy külső webhelyre, és mikor a közösségre?

  1. Ha a hirdetett termék ára kevesebb, mint 2000 rubel. Ebben az esetben célszerű az ügyfelet egy landing-re (vagy egy lapozásra) vezetni.
  2. Ha magában a céloldalon elegendő információ található ahhoz, hogy rávegye az ügyfelet a vásárlásra (további információ)
  3. Ha a felhasználónak nem kell fizetnie - játékok, promóciós oldalak stb.
  1. Ha van egy nagy webáruháza, ill híres márka. Ebben az esetben az Ön igényei valószínűleg nem korlátozódnak egy vásárlásra - állandó értékesítésre van szüksége. A közösségben érdekes tartalmat tesz közzé, amelyet új termékekről, ajánlatokról vagy promóciókról szóló eladási bejegyzésekkel hígít. Sokkal kényelmesebb, előrelátóbb és praktikusabb lesz.
  2. Ha van helyi vállalkozása (például étterem, fitneszklub vagy kávézó). Egy személy csatlakozik egy közösséghez, ahol kommunikálhat vele, megtudhatja véleményét a szolgáltatásáról, elolvashatja a véleményeit, és megpróbálhatja figyelembe venni őket. Nos, persze egy jó közösséggel ez az ügyfél állandóvá válhat számodra.
  3. Ha összetett vagy drága termékeket vagy szolgáltatásokat értékesít. Ebben az esetben a közösség segítségével el tudja majd magyarázni a felhasználónak, hogy miért kerül ennyi pénzbe ez a termék, miért jó és mi az előnye a versenytársakkal szemben.

Kinek megfelelő a célzás (hirdetés a VKontakte-ban)?

  1. Ha a felhasználók széles körének megfelelő ajánlata van (fogyasztási cikkek). Olyan dolgok, amelyek sokakat érdekelnek. Minél szélesebb a potenciális célközönsége, annál jobban be fog jutni a közösségi hálózatokon.
  2. Ha van saját tematikus közössége a Vkontakte-on, akkor a célzás nagyon jó módja lehet a felhasználók és előfizetők vonzásának.
  3. Ha van online áruháza, akkor a közösségi hálózatokon keresztül sikeresen építhet értékesítést. A Vkontakte új ügyfeleket, új értékesítéseket és további nyereséget biztosít az ügyfelek vonzásának minden más módjához képest.
  4. A játékok jól mennek a célzáson és mobil alkalmazások, mert nagyon egyszerű hirdetéseket felállítani azoknak, akiknek van mobil eszközök, vagy azok, akik a közösségi hálózatokon játszanak.
  5. A kávézóknak, éttermeknek, fitnesznek, kluboknak és más helyi vállalkozásoknak szinte mindig megvan a saját képviselete a közösségi oldalakon, és az onnan érkező látogatók célzással történő bevonása az együttműködés logikus folytatása lenne.
  6. Ha szeretne felhasználókat vonzani bizonyos eseményekre, koncertekre, bulikra és más eseményekre, amelyek széles közönségnek szólnak, akkor a Vkontakte tökéletes az Ön számára.
  7. A közösségi hálózatokon is tökéletesen hirdethet különféle információs termékeket, szemináriumokat, konferenciákat, coachingot stb. dolgokat.
  8. Összefoglalva azt mondhatjuk, hogy a Vkontakte hirdetés jól működik egy ügyfél-orientált vállalkozás számára (és nem egy üzlet a vállalkozás számára).

Kinek nem megfelelő a Vkontakte hirdetés?

Számos szolgáltató iparág és vállalkozás van, amely elég drága és nem túl hatékony a célzás népszerűsítése a Vkontakte-ban(ebben az esetben a kontextus előnyösebb lehet). A probléma alapvetően a megfelelő közönség kiválasztásának nehézségében rejlik, bár a retargeting megjelenésével (erről a következő cikkekben részletesen is szó lesz) ez a probléma bizonyos esetekben egészen megoldhatóvá vált. A második probléma az, hogy a közösségi hálózatokon az embereket leggyakrabban nem érdeklik ezek a témák.

    A Vkontakte népszerűsítése nagyon nehéz (talán az internetes marketing kivételével). Azok. A célzás nem nagyon alkalmas az interneten kívüli B2B-re (építőanyagok, videó megfigyelő rendszerek, irodaszerek és minden egyéb értékesítése, ami úgy van beállítva, hogy egy olyan vállalkozással működjön, amely nem kapcsolódik az internethez).

    Először is nehéz megcélozni a beszállítókat a megfelelő üzlet, és még ha a megfelelő hálózati felhasználót is eléri, nem tény, hogy a már meglévő szállítót akarja váltani. Másodszor, a beszállítók is emberek, és azért mennek a Contacthoz, hogy szünetet tartsanak a munkában, és nem folytatják. Ha szüksége van az Ön szolgáltatására, felkeresi a Yandexet vagy a Google-t, és ott mindent megtalál. Az internetes marketingesek valójában a közösségi hálón dolgoznak, így a céloldalak stb. Sikeresen hirdethet dolgokat a Vkontakte-on.

  1. Menj keményen komplex, magasan specializált szolgáltatások(adatvédelem, riasztórendszerek stb.), amelyek a legtöbb Vkontakte felhasználó számára érthetetlenek. Elég nehéz lesz megtalálni azt a célközönséget, akit ez érdekelni fog. Minél összetettebb a szolgáltatás, annál nehezebb közönséget találni a közösségi hálón. Bár az újracélzás megjelenésével ismét lehetővé vált, hogy közönséget allokáljanak az erősen speciális ajánlatokhoz, de néhány nehézség továbbra is fennáll.
  2. Célzással nehéz előmozdítani egészségügyi szolgáltatások, mert mindegyik típushoz nagyon sok árnyalat van, elsősorban a moderálás áthaladásával kapcsolatban (információkat kell gyűjteni és elküldeni a tevékenységeiről, és minden lehetséges módon koordinálnia kell az ilyen bejelentéseket). Ráadásul a kliens vonzás költsége magasabb lehet, mint a kontextusban, ami nem jó Másodszor, ismét nehéz megcélozni (kiválasztani) a célközönséget, bár lehet koncentrálni néhány tematikus orvosi közösségre. Ám ezeknek a közösségeknek a felhasználói már ennek a szolgáltatásainak "függői". Egészségközpont, amelyet ez a közösség hozott létre és tart fenn. Jó oknak kell lennie a felhasználóknak a viszonyítási alapok megváltoztatására (például ha az ajánlatának ára lényegesen alacsonyabb lesz). A kozmetológiai gyógyászatban (műanyag, stb.) egy kicsit jobban haladnak a szolgáltatások, mert ez jobban érdekli az embereket.
  3. Gyakran célzással próbálnak népszerűsíteni ingatlan, de ez messze nem mindig hatékony, mert hihetetlenül nehéz vevőt találni egy lakásra a Vkontakte célzott hirdetésével. Hatalmas közönséget kell elérnie, hogy esélye legyen legalább egy eladásra. Sőt, semmi különöset nem lehet tenni, kivéve a nagyvárosok és a fizetőképes korszak beállítását. Ígéretesebb módszer az ingatlanértékesítésre egy tematikus közösség létrehozása vagy szemináriumok lebonyolítása (például a jelzáloghitelekről vagy a lakásvásárlásról), de ez sok munkát igényel, és további munkát igényel. A lakások célzással történő szállításával és bérbeadásával jobbak a dolgok.

A fenti tények semmiképpen sem támasztják alá a fenti reklámozási módok érdemeit, csupán szemléltetik azok jelentős különbségeit. A Vkontakte közösségi hálózat sajátossága miatt hatalmas tudásréteget gyűjt össze a regisztrált és benne kommunikáló felhasználókról. Ennek köszönhető, hogy megfelelő szakértelemmel ez csak azon hálózati felhasználók számára lehetséges, akiket eleve érdekelni fog. Nos, az újracélzás használatának lehetőségének megjelenésével a felhasználó célzásának pontossága még nagyobb lett.

  1. A VKontakte-ban az öt-hatezer rubel értékű árukat és szolgáltatásokat jól értékesítik. Mindent ki lehet próbálni, ami drágább, de a valószínűség hatékony értékesítés Ennek a közösségi hálózatnak a közönsége máris csökken.
  2. Emellett érdemes elmondani, hogy itt a legjobb fogyasztási cikkeket eladni. Az újracélzás megjelenésével az erősen specializált ajánlatok hirdetése is teljesen lehetségessé és hatékonysá vált, de könnyebb a fogyasztási cikkek értékesítése.
  3. Ha egy terméknek, szolgáltatásnak vagy márkának van rajongói közössége a Vkontakte-on, akkor ez nagy segítség lesz, mert a csoportok szerinti célzás működik a legjobban.
  4. Általános szabály, hogy jobb a célzott hirdetésekből vonzott látogatók áramlását egy külső webhelyre (vagy az Ön webhelyére) irányítani, mint magán a közösségi hálózaton lévő csoportokhoz vagy nyilvánossághoz. De ismét kísérletezni kell.
  5. A Vkontakte hirdetési árai valamivel magasabbak, mint a Vkontakte-n, de itt nagyon gyorsan (a megfelelő megközelítéssel) tisztességes áramlást szerezhet az érdeklődő látogatóknak, ami naponta több tucat megrendelést eredményez olcsó árukra. Van rá példa, amikor egy online áruház tulajdonosa havi kétszázezer rubelt költ célzott reklámozásra, és nagyon elégedett az üzletből származó árréssel.

Reklámmoderálás és alapvető reklámkampány paraméterek

Ezenkívül tudnia kell, hogy (például alkohol, dohány és egyéb mocsok). Nos, minden más, amit az orosz törvények tiltanak. Valójában minden hirdetése moderálva lesz, és a tiltott témák sem maradnak el, de ha szerződést köt valakivel, aki forgalmat vonz a Vkontakte-ból, akkor nézze meg

A szerzőtől:Üdv. Ma elmondom, hogyan állíthat be VK-célt vagy célzott Vkontakte-hirdetést. Azonnal meg kell mondanom, hogy a cikk nem ad konkrét eseteket, egyszerűen ezt a forgalmi forrást tekintjük egészének, és adok néhány általános ajánlást a vele való munkához.

Cél VK - mi ez?

A Target angol fordításban célt jelent. Vagyis a célzott reklámot olyannak nevezhetjük, amelyik eltalálja a célt. Természetesen csak akkor, ha megfelelően van beállítva. Nem fogom beállítani az Ön számára, de segítek legalább az alapvető beállítások megértésében ebben a cikkben.

Cél VK: beállítás, a reklám lehetőségeinek végigjárása

Azonnal meg kell mondanom, hogy a Vkontakte fejlesztői eleget adtak hirdetőknek széles lehetőségeket beállítások tekintetében. Nincs belőlük annyi, mint például a MyTargetben, de sokkal több, mint a legtöbb más rendszerben.

Nos, a szavaktól a tettekig, térjünk át egy új hirdetés létrehozására. Azonnal a webhely azonnal megkérdezi, hogy pontosan mit fog hirdetni, a további műveletek ettől függenek. Tegyük fel, hogy egy külső webhelyet választok valamilyen társult program hirdetésére.

Így a cím megadása után elérhetővé válik számunkra maga a hirdetés létrehozása, valamint maga a célzás, vagyis a választás, hogy kinek jelenítse meg ezt a hirdetést. Nézzük meg konkrétan az összes pontot.

Hirdetésformátum. 2 lehetőség van, választhat egy kis képet (szélesség nagyobb, mint a magasság), címet és leírást. Ha úgy gondolja, hogy egy cím elég lesz (ami 25 karakterre korlátozódik), és leírás helyett inkább nagy képet szúr be, válasszon nagy képformátumot. Ez a formátum különféle reklámozásra alkalmas online játékokés általában minden, amire nagy a kereslet és nem kell külön leírás.

A leírás formátuma lehetővé teszi, hogy 60 karakterben részletesebben leírja ajánlata lényegét. Tanács. Azonnal állítsa be a beszúrni kívánt képeket a szolgáltatás által ajánlott arányokra.

A közlemény tárgya. Válassza ki azt, amelyik a legközelebb áll hirdetése lényegéhez. Ha ezt nehéznek találja, válassza az „Egyéb” témát. Elég gyakran választom, a moderátoroknak nincs panaszuk.

Életkor jelölés. Soha nem adtam meg, de ha úgy gondolja, hogy releváns a hirdetése szempontjából, megadhatja.

A legérdekesebb dolog a célközönség meghatározása

Itt először meg kell várnia a GEO beállításait. A legtöbb esetben nagyon fontosak, hiszen olyan terméket vagy szolgáltatást hirdethet, amely csak egy ország, régió vagy város szempontjából releváns. Például olyan eseményt hirdet, amely egy nagyobb városban zajlik majd. Akkor szükség van emberekre ebből a városból, legyen az Kijev.

Ennek megfelelően Ukrajnát és Kijev városát választom. Közvetlenül jobbra a célközönség és az ajánlott kattintásonkénti költség változik. A Vkontakte azt mutatja, hogy a célközönség közel 5 millió ember, bár valójában a minap néztem Kijev lakosságát - csak 3 millió.

Nagyjából meg tudom magyarázni, hogy a VK-cél miért ilyen nagy számokkal rendelkezik:

Sokan több fiókot is regisztrálnak egy közösségi hálózaton, így személyenként több fiók van

A Kijev közelében élők közül sokan ezt a várost jelzik profiljukban, bár nem közvetlen lakói

Csak annyi, hogy sokan berakják ezt a várost, pedig valójában nem is élnek benne, és talán még soha nem is voltak.

Tegyük fel, hogy meghív valakit valamilyen informatikai eseményre. Ebben az esetben a célközönség túlnyomó többsége férfiak. A korhatárt is beállítom 16-tól 50-ig.

De ez még nem a célközönség. Először is, miközben a közönségünk túl nagy (több mint egymillió). Másodszor, nem célzott, hiszen a 16 és 50 év közötti férfiak bármire képesek: érmék gyűjtése, kerékpározás, szerencsejáték. És csak azokra van szükségünk, akiket érdekel az IT.

A célközönség kiemelésének módjai

Az első módszer a szakma. Csak meg kell találnia az összes főbb szakma listáját, és be kell írnia azokat. Lásd: Oktatás és munka – Beosztások. Például bemutattam 2 informatikához kapcsolódó szakmát.

A célközönség azonnal csökkent, és most 1800 fő.

Talán többre van szüksége, hogy több informatikai szakmát találjon és vegyen fel. Oké, ez az első út. A második lehetőség az érdeklődési körök szerinti kategória. Nagyon egyszerűen megnézzük az Érdeklődési tételt, és kiválasztjuk az IT-t.

105 ezer kijevi férfit találtunk 16 és 50 év között, akiket így vagy úgy érdekel az informatika.

Ennek a módszernek csak az a hátránya, hogy sokak érdeklődése nagyon gyenge lehet, és nem igazán tudni, mennyire érdekli az embert ez a terület.

A harmadik út a közösségek. Ez is egy jó lehetőség, mert ha az ember az informatikai közösségben van, akkor ez a téma legalább minimálisan érdekes számára. Így több IT-közösséget is kiválaszthat, és sok potenciális ügyfelet szerezhet.

A negyedik módszer az alkalmazás. Csak azoknak jeleníthet meg hirdetéseket, akiknél ez vagy az az alkalmazás hozzáadásra került (azoktól, akiknek van Vkontakte). Talán az én kitalált példámra ez a módszer nem megfelelő, de sok más esetben igen.

Extra lehetőségek

Eszközök. Ha az Ön számára kritikus, hogy a hirdetések csak azoknak jelenjenek meg, akik bizonyos eszközökről látogatják az oldalt, válasszon a listából.

OS. Ismételten, ha ez számít Önnek, válassza ki a megfelelő OC-t. Tegyük fel, hogy hirdet egy Windows 7 tisztítót, majd csak azoknak kell hirdetéseket megjelenítenie, akik rendelkeznek ezzel az OC-vel.

Ár beállítás

Választhat, hogy konkrét kattintásokért vagy 1000 megjelenítésért fizet. Az ajánlott ár elsősorban a céltól és különösen a GEO-tól függ. Például Moszkvából drágább a forgalom, mint egy kisebb városból.

Ha a kattintásokért fizet, akkor itt kiválaszthatja, hogy pontosan hol jelenjen meg a hirdetés - csak a Vkontakte-on vagy a partneroldalakon. Kezdőknek azt javaslom, hogy korlátozzák magát a közösségi hálózatra.

Hogyan állítsuk be magának az átállásnak a költségét? A legáltalánosabb tanács az átlagos ajánlott ár meghatározása. Vagyis ha 8-12 kattintás az ajánlott ársáv, akkor 10-et állítunk be.

De a legtöbb esetben kevesebbet fogadhat. Például az ajánlott ár 20-50% -a: 4-5 rubel. Ebben az esetben a Vkontakte alábecsülheti a hirdetés sebességét, és csökkentheti a lefedettséget.

Ha úgy dönt, hogy 1000 megjelenítésért fizet, a költség sokkal alacsonyabb. Például, ha 1 kattintásra az ajánlott áram 8-12 rubel volt, akkor 1000 megjelenítésre 2,5-3,5 rubel. Lényegesen kevesebb!

Ugyanakkor még kevesebbet is elhelyezhet, de amikor a megjelenítésekért fizet, ne feledje, hogy minél alacsonyabb az ár, a Vkontakte annál többet fogja megjeleníteni hirdetéseit ugyanazoknak az embereknek. Ha megemeli az árat, az egyedibb közönség számára is megjelenik. Ezért nem mindig érdemes spórolni és nagyon alacsony árat beállítani.

Ezenkívül, amikor a megjelenítésekért fizet, mindig jelölje be a „Korlátozása személyenként 100 megjelenítésre” négyzetet. Ha valakinek 100-szor jelent meg egy hirdetés, és nem kattintott rá, akkor nem valószínű, hogy még az 1000. megjelenítéstől sem fog rákattintani. Általában ha érdekel egy hirdetés, egyből rákattintok. Ezért javaslom, hogy jelölje be ezt a négyzetet.

Ez a Vkontakte célzott hirdetési lehetőségeiről szól, de ezen kívül is tudok adni párat hasznos tippeket hogyan teheti hatékonyabbá hirdetését.

A lényeg az, hogy feltöltheti a Vkontakte felhasználók azonosítóinak (vagy e-mail címeinek) listáját a rendszerbe, és a hirdetések csak nekik fognak megjelenni. Létrehozhat ilyen listákat olyan elemzők segítségével, mint a TargetHunter.

Eredmény

Így rendeztük a VK célbeállítását. Valójában ez egy meglehetősen egyszerű forgalomforrás, egyszerűbb, mint a kontextus szerinti hirdetés vagy a MyTarget. De nem is a legkönnyebb. Viszonylag gyorsan rá lehet szokni.

Ki tudja, talán a Vkontakte célzott hirdetései segítségével keresheti első pénzét a társult programokon. Ma elmondtam a főbb beállításokat és funkciókat, valamint megosztottam az ellenőrző listámat arról, hogyan lehet javítani a célzott hirdetések hatékonyságát a Vkontakte-on. Sok szerencsét!

21.03.2017 | 12:15

Üdvözlet, kedves barátaim! Azt hiszem, egyikőtök sem fog vitatkozni azzal a ténnyel, hogy bármilyen projekt promóciója az interneten hatástalan lesz anélkül, hogy minőségi reklámozás. Nem beszélek a promóció minden létező módjáról, hanem a közösségi hálózatokra fogok összpontosítani. Ha emlékszel, korábban már írtam véleményeket arról, hogyan működik, hol kezdjem el egy projekt népszerűsítését egy közösségi hálózaton az ügyfelek vonzása érdekében, és még sok más. Mindezek a tudások ma is hasznosak lesznek számunkra, mert ezek alapján már kialakult a közösségi hálózatokban való promóció fő szabálya - a reklámnak mindig le kell fednie azokat a felhasználókat, akik érdeklődik az ajánlata iránt. A mai cikkben szeretnék eltávolodni a már kitaposott úttól - a és létrehozásától, és egy sokkal gyorsabb módszert fontolóra venni a befektetés megtérülése szempontjából. Tehát napirenden van a VKontakte célzása, képességei, használati szabályai és a beállítás elve.

Alapfogalmak és meghatározások

Mielőtt elsajátítaná a célzott reklámozás funkcionalitását, azt javaslom, hogy először tájékozódjon arról, hogy milyen gyümölcsről van szó, és mivel eszik. Szóval ne feledd mit hirdetéseket a VK-ban megjelenik a hírfolyam bal oldalán? Emlékezett? Ha igen, akkor már ismeri a célzott reklámozást. Az ilyen hirdetések általában egy címből és egy képből állnak. Néha az alapkompozíció felhígítható egy kis szöveges leírással.

Ha összehasonlítjuk a VKontakte célzott hirdetését a klasszikus kontextuális hirdetéssel, akkor azonnal meg akarjuk jegyezni a fő különbségüket - rendkívül precíz célzás a hirdetéseket nem az oldal tartalmában, hanem egy adott felhasználói csoport számára. Más szóval, a célzott hirdetések egy meghatározott célközönséget, egy termék vagy szolgáltatás iránt érdeklődő felhasználókat céloznak meg.

A kapcsolattartó által kínált legegyszerűbb eszköztár segítségével könnyedén elvégezheti hirdetési beállítás. Az Ön számára elérhető lehetőségek között megtalálhatók lesznek a szokásosak - földrajzi célzás és decélzás, valamint szűkebbek. Ez utóbbiak közé tartozik az iskolai végzettség, a pozíció, az érdeklődés. A VK-célzás lehetővé teszi, hogy hirdetéseit csak azoknak jelenítse meg, akik egy bizonyos dalt hallgatnak zenei csoport vagy egy adott buszmegálló közelében laknak.

Célzott reklámozás alapvető terminológiája

Hogy a mi tanulmányi irányunk legyen teljes, csak egy olyan szószedetet kell készítenem számodra, amely lehetővé teszi, hogy a célzással átválts a „te” kifejezésre. Reklámkampány felállításakor biztosan találkozni fog az alábbi kifejezésekkel:

Ezen az elméleti alapismereti képzés befejezettnek tekinthető, javaslom, hogy térjünk át a sürgetőbb kérdésekre.

Kinek szól a célzott reklám?


Napi forgalom kb 80 millió ember. Gondoljunk csak bele, milyen hatalmas ez a szám! Sajnos a közönség gazdagsága ellenére sok üzletember nem is tudja, mi az a célzás, mivel ez a fajta promóció egyszerűen nem felel meg neki.

Azt javaslom, értse meg biztosan, hogy érdemes-e továbbképzésen átmennie, és továbblépnie a cikk gyakorlati részéhez, vagy már most fejezze be a célzott reklámozással való ismerkedést. Tehát érdemes tanulmányozni a célzást azok számára, akik:

  • eladja ruhák, cipők, kiegészítők
  • eladja elektronika- okostelefonok, táblagépek, laptopok stb.
  • elfoglalt a mezőn étterem üzlet– vonzza a látogatókat gyorséttermekbe, kávézókba, bárokba, éttermekbe, éjszakai klubokba, rave-ekbe
  • el van jegyezve információs termékek népszerűsítése– képzések, szemináriumok, mesterkurzusok és így tovább
  • bizonyos területeken alkalmazzák B2B-üzleti
  • népszerűsíti a tánc-, rajz- és hasonló iskolákat
  • hirdeti küldetések, szórakoztató programok, játéktermek Stb

Ki nem tudja használni?

  • ipar
  • építés és javítás
  • a legtöbb nagy és hosszú távú B2B szegmens
  • dohánytermékek és alkohol értékesítése
  • szexboltok
  • HYIP-ek és pénzügyi piramisok

Egyetértek azzal, hogy eladja a speciális ipari berendezések A vkontakte nem könnyű feladat. Bár ha keményen próbálkozol és tudja, hogyan kell hirdetéseket beállítani, lehetséges, hogy ez is lehetséges.

Ami a dohánytermékeket, alkoholt, mindenféle piramisjátékot és szexipari termékeket illeti, természetesen egyszerűen „Hurrá!” szóval lépnek fel a közösségi oldalra. De sajnos az ilyen termékek nem mennek át oldal moderálása ezért keressen más módokat a népszerűsítésükre.

Hogyan találd meg a célközönségedet?

Ahhoz, hogy hirdetése hatékony legyen, és a legtöbbet hozza ki belőle, nem elég, ha tudja, hogyan néz ki a célközönsége, hanem tudnia kell Találd meg őt. Ez a lista segít alapvető kritériumok, amelyre összpontosíthat, amikor portrét készít a fogyasztójáról. A fő paraméterek listája a következőket tartalmazza:


Összességében a VKontakte felajánlja Önnek körülbelül 20 kiválasztási paraméter. Joga van a célzást úgy beállítani, ahogyan azt helyesnek látja. Lehetősége lesz arra is, hogy nagyon konkrét kritériumok szerint rendezze a felhasználókat. Például hirdetése csak azoknak fog megjelenni, akik a közeljövőben születésnapot fognak ünnepelni. A jövőben képes lesz rá analitikaés számítsa ki, hogy a beállítások közül melyik hozta a legjobb eredményt hirdetése számára.


Általánosságban határozottan kijelenthetem, hogy a célzás segítségével garantáltan egyszerűen elérsz fantasztikus eredmények- de csak akkor, ha világosan érti, mit és kinek ajánl fel.

Pótolhatatlan asszisztensek a célközönség megtalálásában

Mivel már van fogalma a célzott reklámozás működéséről, ismeri, sőt, sikerült is megismerkednie a célközönség kiválasztásának szűrőivel, úgy gondolom, nem lenne felesleges mesélni a szolgáltatásokról ennek a közönségnek a kiválasztása felhasználói azonosító szerint. Íme néhány webhely, amelyek szinte mindent tudnak a célzott VK-hirdetések megfelelő beállításáról:

  • Bors.ninja - a célzás pontosságát javító eszköz, amely mind a Vkontakte, mind a Facebook nyílt felületein összegyűjti a célközönséget. Működésének elve a nyilvánosságok és csoportok legaktívabb felhasználóira vonatkozó adatok beszerzésén alapul. Minden szervizmunka a felhőben történik.. Kétségtelen előnynek tekinthető a felület egyszerűsége amely intuitív szinten érthető a felhasználók számára
  • VKParser - professzionális eszköz az smm-készítők számára, amely hatékonyan használható mindenféle áru és szolgáltatás népszerűsítésére a közösségi hálón. A Parser pontosan meghatározza a célközönséget a felhasználói profilok és közösségek elemzésével. A szolgáltatás kereshet népszerű bejegyzéseket, értékelheti a VKontakte üzeneteket külső webhelyeken.

Gyűjtsd össze az üzleti célközönséget a Pepper.ninja segítségével

Általánosságban elmondható, hogy azok, akik egyértelműen megértik, hogy termékük vagy szolgáltatásuk kinek szól, és tudja, hogyan kell beállítani a VKontakte célzást, egyáltalán nem használhatnak kiegészítő szolgáltatásokat. A VK funkcionalitása elég lesz ahhoz, hogy önállóan meghatározza a célközönséget, ha van konkrét elképzelése róla. De ezek a szolgáltatások nagyon időt takarítanak meg.

A célzás típusai

A célzott reklám az valami a kontextuális reklám és a kedvcsináló között. Sajnos nem mutatható meg azoknak, akik a VKontakte belső keresésében vesznek részt, ahogy az a kontextusban is előfordul. A helyes beállítás azonban lehetővé teszi, hogy megtalálja a termék-PR célközönségét, és megszabaduljon az értelmetlen forgalomtól, ahogy az a teaser hálózat esetében is történik. A mai napig te és én hozzáférünk az egészhez 5 formátumú célzott reklám VK.

Kép és szöveg

Ez a lehetőség nagyszerű, ha nem tud minden szükséges információt elhelyezni a hirdetés címében, vagy röviden szeretné leírni a reklámozott terméket.

  • A hirdetés címének maximális lehetséges hossza 25 karakter
  • A leírás maximális megengedett hossza 60 karakter
  • A szalaghirdetés minimális felbontása 90*60 pixel.

Nagy kép címmel

Ez a formátum a legnépszerűbb és a legtöbbnek tekinthető egyetemes. Leggyakrabban olyan esetekben használják, amikor a címből azonnal kiderül, hogy miről szól a hirdetés.

  • A cím maximális mérete 25 karakter
  • A szalaghirdetés minimális felbontása 90*120 pixel

Kizárólagos

Ennek a formátumnak az az előnye a hirdetés lesz az egyetlen az oldalonés nagyobb banner lesz. Ez a lehetőség sokkal drágább, mint a többi, és ritkán nevezhető hatékonynak.

  • A cím maximális hossza változatlan marad – 25 karakter
  • A minimális méret 90*160 képpont

Csoport vagy közösség népszerűsítése

Aktívan használják bizonyos helyeknek vagy egyéneknek szentelt márkák, nyilvánosságok, csoportok népszerűsítésére.

  • A cím megismétli a csoport nevét. Ízlés szerint lerövidítheti vagy hagyhatja. Ami a növelését illeti, lehetetlen.
  • A szalaghirdetés minimális felbontása 90*90 pixel

speciális formátum

Tökéletes lehetőség tematikus csoportok népszerűsítésére.

  • A cím megismétli a nyilvánosság vagy a közösség nevét
  • A szalaghirdetés minimális mérete 128*128 pixel
  • A bannernek kontrasztosnak kell lennie, és különböznie kell a VKontakte fő hátterétől

Alapszabályok

Mielőtt hirdetne a VK-n, meg kell tennie ellenőrizze a hirdetést. Ez szükséges ahhoz, hogy a VKontakte adminisztrációja sikeresen moderálja és közzétehesse. Azonnal elmondhatom, hogy ha hibázik vagy elgépeli a szöveget, rossz minőségű, ijesztő vagy egyszerűen őszinte bannert használ, akkor hirdetését elutasítjuk.

Lista

A hirdetés feladása előtt azt javaslom, hogy tanulmányozza át az alapvető szabályokat. Tehát a VKontakte kategorikusan tiltja a reklámkampányok létrehozását:


Finomságok és funkciók

Kérjük, vegye figyelembe, hogy:

  • a hirdetésben használt képnek jó minőségűnek kell lennie
  • szöveg alkalmazása esetén a szimbólumok a szalaghirdetés teljes területének legfeljebb 50%-át foglalják el
  • a hirdetés tárgyának meg kell ismételnie annak az oldalnak a tárgyát, amelyre a felhasználót elviszi
  • ha egészségügyi szolgáltatásokat népszerűsítő hirdetést ad fel, akkor a közösségi hálózatot el kell látnia a megfelelő dokumentációval
  • hirdetése nem sérti az adatvédelmi szabályzatot

Nos, általában azoknak, akik becsületes üzletet folytatnak, nem szenvednek az orosz nyelv problémáitól, nem kell aggódniuk semmi miatt. 99,9%-os valószínűséggel hirdetései sikeresen átmennek a webhely moderálásán. Szélsőséges esetekben a VKontakte értesíti Önt kérelme elutasításának okáról.

Útmutató a célzáshoz lépésről lépésre

Nos, most térjünk rá a legérdekesebb részre - a reklámelhelyezésre és annak beállításaira. Ehhez szüksége van:

  • Kövesse a linket és hozza létre személyes fiókját
  • Az ablak bal oldalán kattintson a gombra Célzott hirdetések»
  • A megnyíló ablakban kattintson a " Hozzon létre hirdetést»

Hirdetés létrehozása

Annak érdekében, hogy egyértelművé tegyük, hogyan kell hirdetést elhelyezni egy névjegyben, azt javaslom, hogy az én példám alapján hozzon létre célzott hirdetést:

  1. Azt választjuk, amire szükségünk van projekt formátumban amit hirdetni fogunk. Az én esetemben ez " Külső oldal" weboldal.
    Ha valamelyikőtök érdekli és hirdetni fogja a saját közösségét, a cselekvés elve ebben az esetben is hasonló lesz, de nem kell UTM címkéket használnia.
  2. Írja be oldalunk címét a felső mezőbe, a domain automatikusan felhúzásra kerül. Most kattintson a gombra " Folytatni»
  3. A megnyíló ablakban töltse ki a szabványos űrlapot.
    kategóriában " Dekoráció» Kiválasztom a hirdetésem formátumát « nagy kép”, majd beírom a címsorba azt a szöveget, amit a banneren szeretnék látni
  4. Mivel az oldalam a befektetésekről szól, a hirdetés tárgya kategóriában a " Pénzügyi szolgáltatások»

A célközönség beállítása

  1. Mivel az oldalam olvasói nem csak egy országra korlátozódnak, a "" bekezdés beállításaiban Egy ország" Én választok " Bármi". Ön kiválasztja a kívánt lehetőséget. Itt megadhatja a várost, a metróállomást, sőt az utcát is
  2. Menjünk tovább szűrés nem szerint. A célközönségem a férfiak, ezért őket választom. Ezt a kategóriát az Ön igényei szerint alakítja ki.
  3. Döntse el, hogy kit érdekel majd a terméke, hány évesek a potenciális ügyfelei, majd rendezze a listát. Az én esetemben az alap 25-55 év
  4. Ha az Ön által hirdetett termék a jövő születésnapjait is érdekelni fogja, jelölje be a megfelelő négyzetet a " Születésnap»
  5. Az összes adat megadása után a képernyő jobb oldalán láthatja, hogy mennyibe kerül egy hirdetése, és milyen közönséget fedhet le.
  6. Még lejjebb megyünk, és kitöltjük a kategóriákat" Érdeklődések», « Oktatás és munka". Mivel az oldalam befektetési tevékenységgel, deviza- és tőzsdei kereskedéssel foglalkozó emberek számára készült, a célközönséget válogatom, kiválasztva azokat a felhasználókat, akik felsőoktatásés érdeklődnek az üzlet, a befektetések, a passzív jövedelem, a pénz, az internetes bevételek és hasonlók iránt.
    A jövőben változtathat és játszhat az érdeklődési körökkel, például eltávolíthatja a felsőoktatást, mivel az e nélkül élő emberek gyakran sokkal lelkesebbek a tudásért és az új dolgok tanulásáért.
  7. Azt tanácsolom, hogy elemezzen a célközönség 10-20 képviselőjét, hogy megtalálja azokat a csoportokat, amelyekben a termék potenciális fogyasztóinak maximális száma koncentrálódik. Ez az információ hasznos lesz a kategória kitöltésekor Közösségek»
  8. A kritérium szerint kilátások» Lehetőség lesz a célközönség vallás szerinti szűrésére. Az én esetemben ennek az elemnek semmi haszna, ezért kihagyom.
  9. Ami a vonalat illeti" Utazók”, akkor ennek a jelölőnégyzetnek a bejelölésével azokra az emberekre korlátozza célközönségét, akik legalább félévente egyszer külföldre utaznak. Ez a funkció számomra nem volt hasznos, de hasznos lesz azoknak, akik túrákat vagy drága árukat hirdetnek.
  10. kategóriában " Oktatás» látni fogja a pozíciót « Munka megnevezése". Itt olyan emberek érdekelnek, akik olyan pozíciókat töltenek be, mint közgazdász, igazgató, menedzser stb. Ön választja ki azokat a szakembereket, akik a projekt célközönsége
  11. Menjünk-hoz " További beállítások". Itt tudjuk kitölteni az újracélzási csoportokat, megadni azokat az eszközöket, amelyekről a VKontakte célközönségünk felhasználói belépjenek. Személy szerint számomra mindegy, hogy a felhasználó számítógép előtt ülve vagy mobiltelefonon görgeti-e a hírfolyamot. Ha azonban például okostelefonok tokját értékesíti, logikus lenne korlátozni a célközönséget úgy, hogy ebben a kategóriában megjelöli " Minden mobiltelefon»
  12. Az operációs rendszerek és a böngészők konfigurálása ugyanúgy történik.
  13. Végül térjünk át a pénzügyi kérdésekre. kategóriában " Ár és hely beállítása» A pénztárcánknak leginkább megfelelő PR lehetőséget választjuk. Mivel bízom az adott célközönségben, aktiválom a " Fizessen a megjelenítésekért»
  14. A közösségi hálózat ajánlott ára 1000 megjelenítésre 6,33 rubel volt a hirdetésemnél.
    Azonban leengedem 1,1 rubelre. Azt tanácsolom, hogy kezdje a minimális árakkal, amelyek egy nagyságrenddel alacsonyabbak lesznek, mint az ajánlottak. Ha a moderálás után hirdetése nem jelenik meg, nyugodtan emelje meg az árat 50 kopijkával, amíg a hirdetés meg nem jelenik a hálózaton.
  15. Most, hogy minden készen van, adjon nevet hirdetési kampányának, és kattintson a " Hozzon létre hirdetést»
  16. Állítson be korlátokat és futtasson hirdetést

És végül még néhány hasznos tipp, amelyek segítséget nyújtanak a reklámkampány létrehozásához:


Ösztönözze célközönségét a hirdetésre való kattintásra azáltal, hogy felajánl néhányat bónusz. Egyébként a hirdetés címében vagy leírásában szereplő akciókról vagy kedvezményekről szóló információk kiváló megtérülést adnak.

következtetéseket

Nos, itt az ideje, hogy befejezzem. Az itt közölt információ több mint elegendő ahhoz, hogy elkezdje a célzott reklámozást. Ne felejtse el megosztani tapasztalatait a projektek közösségi hálózatokon történő promóciójáról a célzás használatával a bejegyzés alatti megjegyzésekben. Mondja el, mit hirdetett, hogyan állította be hirdetéseit, ki volt a célközönsége, és milyen eredményt ért el végül. Nos, ezzel elköszönök tőled. Hamarosan találkozunk, barátaim!

Ha hibát talál a szövegben, kérjük, jelöljön ki egy szövegrészt, és kattintson Ctrl+Enter. Köszönöm, hogy segítesz a blogom jobbá tételében!